Енергия от ядки: Семейна традиция, иновации и здраве в един буркан

Днес здравословното хранене и качествените съставки са по-важни от всякога. Енергия от ядки се утвърждава като лидер в производството на тахани и ядкови кремове. Брандът е създаден от семейство с дългогодишна история в обработката на ядки, която започва още през 90-те години. През годините те са се променяли, за да предлагат на клиентите си натурални продукти с високо качество, без изкуствени добавки.

В това интервю с Росен Недев ще научим повече за историята на "Енергия от ядки", какво ги вдъхновява, какви предизвикателства срещат и какви иновации вкарват в продуктите си. Ще разберем и как поддържат високи стандарти и се грижат за своите клиенти.

Каква е историята на Енергия от ядки? Как започнахте своя път в производството на тахани и кремове от ядки?

Брандът Енергия от ядки е сравнително нов – съществуваме от 7 години. Баща ми се е занимавал с ядки още от 1991 година. Той е започнал, като е изкупувал ядки от малки производители и ги е продавал на търговци. Тогава основно е предлагал печени, нарязани и калибрирани ядки, които е доставял на сладкари. През 2016 година решихме да разширим портфолиото си и да се насочим към работа с производители на сладоледи и торти. През 2017 година имахме визия за ново производство и започнахме с проучвания. Взаимствахме идеи от Америка и Турция, за да създадем кремчета и алтернативи на таханите за крайния потребител.

Какво ви вдъхнови да създадете натурални продукти без изкуствени добавки и мазнини?

Основната цел беше да предлагаме по-качествени нишови продукти насочени към клиентите, които търсят качество и чист етикет. Желанието ни е да предложим полезна и вкусна алтернатива на течния шоколад, както и голямо разнообразие от тахани, за това се фокусирахме върху качеството на продуктите и суровините, които използваме. Искаме да дадем повече добавена стойност на нашите клиенти.

Кои са най-големите предизвикателства при поддържането на високи стандарти за качество в производството на тахани и кремове от ядки?

Едно от най-големите предизвикателства е осигуряването на качествени суровини. Внасяме ядки от различни места по света и преработваме около 300-400 тона годишно. Едно от основните затруднения е откриване на стабилни доставчици на суровини, които могат да ни предложат големи количества и винаги едно и също качество.

Какво отличава вашите тахани и кремове от тези на други производители в България и на международния пазар?

Когато започнахме, имаше 4-5 фирми преди нас, но те не предлагаха такова разнообразие от кремове. Ние сме едни от първите, които предложиха продукти, насочени не само към възрастните, а и към младежите. Опитахме се да направим нашите продукти по-достъпни, забавни и разбираеми за хората, с по-модерни и красиви буркани и етикети и по-младежко представяне. Често участваме в събития и фермерски пазари, където лично обясняваме на клиентите как да използват продуктите ни, какви са ползите и как приготвяме продуктите си. На нашия сайт също има и много авторски рецепти, с които помагаме на клиентите да открият лесно, бързо и вкусно приложение спрямо техните нужди.

Каква е ролята на модерните производствени линии за поддържането на натуралността и качеството на продуктите ви?

Инвестирането в модерни машини е ключово за нас. Преди работихме с пекарни на газ, което водеше до разлики в температурата и не можеше да се гарантира равномерно изпичане. Сега използваме нова технология, която контролира процеса на изпичане и предотвратява образуването на трансмазнини. Някои производители на тахани все още използват каменни мелници, но въпреки романтиката на този вариант, той има и своите недостатъци, като например замърсяване на продукта.

Какви са ползите от включването на вашите продукти в ежедневната диета? Имате ли препоръки за тяхната употреба?

Основната група клиенти са спортисти и хора, които се хранят здравословно. Нашите продукти осигуряват чиста енергия от ядки, която лесно се превръща в енергия за тялото. Например, таханите са чудесни за закуска или преди тренировка – могат да се добавят към смути, кисело мляко с тахан и плодове. Тези продукти също така предоставят полезни мазнини и протеини, което ги прави подходящи за вегетарианци. Те могат да се използват в различни фитнес режими – за отслабване или за покачване на мускулна маса. За хора, които искат да намалят теглото си, таханите са засищащи – една лъжица тахан се равнява на една шепа лешници и може да замести междинно хранене.

Какви нови продукти или вкусове можем да очакваме от вас в бъдеще?

Всяка година пускаме поне един нов продукт. Обикновено стартираме на фестивали, за да съберем обратна връзка от клиентите. Например, така стартирахме серията с кремове и масла без захар, използвайки изомалт, извлечен от цвекло, и фибри от цикория – тези продукти са подходящи за диабетици, тъй като са близки по вкус до истинската захар.

Какъв е интересът към вашите промишлени разфасовки от 10 кг и кои са основните потребители на тези продукти в хранително-вкусовата промишленост?

Нашите промишлени разфасовки, особено от таханите, се използват основно от производители на вафли, сухи пасти, сладоледи и джелатерии. Насочени сме към бутикови производители като малки пекарни, сладкарници и производители на протеинови барчета. Те използват нашите продукти като овкусители за своите изделия.

Как се промени пазарът за тахани и кремове от ядки през последните години, и какви са вашите очаквания за бъдещето на този сектор?

През последните години интересът към тези продукти значително нарасна. Те вече се предлагат в много магазини, а хората знаят как да ги използват. Тенденцията е възходяща, защото всеки иска по-качествени продукти. Важно е да отбележим, че цената също играе роля – нашите продукти не могат да бъдат евтини, защото са нишови и насочени към осъзнати потребители, които приоритизират качеството.

Как поддържате връзка със своите клиенти и как се стремите да отговаряте на техните нужди и желания?

Ние активно участваме във фермерски събития, което ни позволява да изграждаме лична връзка с клиентите и да получаваме директна обратна връзка. Позитивната обратна връзка е това, което ни зарежда и мотивира. Освен това сме активни в социалните мрежи и често предлагаме подаръчни кутии за Коледа.

Какво ви мотивира да продължавате да развивате бизнеса си и да създавате нови продукти?

Мотивира ни това, че хората оценяват нашите продукти и че можем да наложим бранда си както в България, така и в Европа. Работим за изграждане на име на европейския пазар чрез изложения в чужбина. Имаме и социална кампания – „С любов към спорта“, чрез която даряваме 10% от всяка поръчка за подкрепа на български спортисти, които имат нужда от помощ в началото на кариерата си. Клиентите ни гласуват за спортисти чрез анкети на сайта ни и ние предоставяме финансова помощ за тяхното развитие.

....

Енергия от ядки доказва, че здравословното хранене може да бъде вкусно и вдъхновяващо. С уникалните си тахани и кремове, те ни канят да опитаме нови вкусове и да добавим малко енергия в ежедневието си. Така че, следващия път, когато търсите идеалната добавка за закуската или след тренировка, помислете за Енергия от ядки. Нека здравословният вкус да бъде част от вашето меню!


Споделяне на статията


Коментари


Запишете се за бюлетина ни



Следете ни!