Историята на Горско пиво: Как страстта към бирата се превръща в бизнес

В света на крафт бирата, всеки продукт разказва своята уникална история, а Горско пиво не прави изключение. Създадено от Венцислав, това малко пивоварно предприятие обединява страстта към бирата с иновации и внимание към качеството. В това интервю ще разберем как е започнало неговото пътешествие, какви предизвикателства е срещнал, и как се грижи за производството на качествена крафт бира, която вече печели сърцата на многобройни почитатели в България.

Разкажете ни малко за страстта си към бирата и как започнахте с производството й, това ли е основното, с което се занимавате?

Здравейте, казвам се Венцислав, създател на идеята Горско пиво. Ще споделя моята лична история, за това как се запалих по пивоварството. През началото на 20-те ми години се замислих как мога да направя система за производство на бира в домашни условия, за да не сме принудени да купуваме, връщаме и охлаждаме бутилки постоянно. Тогава идеята ми изглеждаше почти невъзможна, а системата за производство на бира беше много скъпа за моите възможности. През 2010 година не знаех за домашното пивоварство, крафт културата и възможността да се прави бира в домашни условия. За известно време оставих настрана тази идея, докато през 2021 година попаднах на статия за оборудване за производство на домашна бира вкъщи. След като се сдобих с начално и елементарно оборудване за варене, започнах да експериментирам със стилове и вкусове. В момента това мое хоби започва да се превръща в бизнес и за сега успявам да го съчетавам с основната ми работа - автобусен транспорт.

Какви са основните продукти, които предлагате? Какво ви вдъхнови да започнете?

Продуктите, които предлагаме в момента са:
Пейл Ейл с балансиран аромат на хмел, малцова сладост и лека нотка на горчив послевкус. Бирата е нефилтрирана, непастьоризирана, без консерванти и с естествена утайка.
Амбър Ейл с нежен хмелов аромат, изкусително богатство на вкуса и деликатен карамелен малц. Отличава се с характерна горчивина, кехлибарена и естествена газировка. Бирата е нефилтрирана, непастьоризирана, без консерванти и с естествена утайка.
Пробойница е класически Пейл Ейл, с добавен препечен ирландски малц за по кехлибарен цвят и по мек вкус. Нефилтрирана, непастьоризирана, без консерванти и с естествена утайка.
Имам много идеи за нови стилове и вкусове като още тази зима почитателите на качествената бира ще имат възможност да се запознаят с новата ни тъмна бира.

Считате ли се за конкуренция на останалите производители на крафт бири и с какво се отличавате от тях, какви са Вашите уникални качества и предимства?

Това, с което се гордеем и наши предимства са, че бирата ни е с естествена утайка, направена с натурални продукти, без консерванти. Пазарът на крафт бира в България все още се развива, непрекъснато се появяват нови пивоварни, които използват иновативните вкусове и аромати. Ние като нов бранд на пазара непрекъснато се учим от опитните ни колеги, но се стараем да оставим своя отпечатък.

Какви са най-големите трудности, с които се сблъсквате?

Като всеки новостартиращ бизнес, най-трудно е да се наложиш на пазара и хората да научат за теб. Ние влагаме много усилия брандът да бъде разпознаваем и да остави благ вкус в почитателите.

Как се грижите за качеството на продуктите си?

Преди да достигне до крайния потребител, продуктът минава през доста стъпки на контрол. Моите партньори от София БРЮ, при които се вари нашата бира, са експерти във всяко отношение - от намирането на суровини до съставянето на рецепти за крафт бира. Нивото на хигиена и контрол на продуктите, които влизат в тяхната пивоварна, е изключително високо, за това и аз съм се доверил на тях, защото видях страст и любов към работата им. Това е и моята движеща сила - именно нея влагам в това, което правя. Старая се продуктите ми да се отличават и да бъдат разпознаваеми сред потребителите.

Какви са вашите методи за производство на крафт бира? Имате ли специални практики или технологии, които използвате?

Производството на крафт бира включва множество методи и технологии, които могат да варират в зависимост от стила на бирата и философията на пивоваря. Често при разработката на нов вкус се експериментира с различни видове малц и хмел, за да се създадат уникални вкусове и аромати. За някои рецепти, особено тези, които предстоят да покажем на потребителите, се добавят плодове, подправки, мед, за да се създадат уникални вкусови профили. Едно от най-важните неща например е контролът на температурата и налягането по време на ферментация, както и прилагане на метод за извличане на аромат, като сухо хмелене. Крафт бирата е не само продукт, а и израз на креативност и индивидуалност на пивоваря, което я прави уникална и разнообразна.

Предприемате ли някакви мерки за екологична устойчивост и социална отговорност?

Всички наши продукти могат да бъдат рециклирани. Като започнем от самата стъклена бутилка, нейната капачка, както и дегустационния ни кашон.

По какъв начин се свързвате и взаимодействате с вашите клиенти?

За нас обратната връзка с крайния клиент е от изключително значение. Нашата визитна картичка е online магазинът ни gorskopivo.bg. Заедно с него постоянно развиваме нашите социални мрежи във Facebook, Instagram, Tiktok. Клиентите се свързват с нас чрез уеб сайта ни, както и на нашия мейл адрес gorskopivo@abv.bg.

Какви са основните тенденции и изисквания на пазара, с които се съобразявате?

Все повече хора избират да консумират храни и напитки с възможно най-чист произход. Полагаме огромно старание да удовлетворим желанията и представите на нашите почитатели. В интерес на истината, това е изключително предизвикателство.

Какво предизвиква интерес у потребителите в момента и как се адаптирате към тези промени?

С напредването на технологиите и използването им като лост за реклама и маркетинг за много брандове, смятам че развиването на социалните канали предизвиква първичния интерес към продуктите. Разбира се, тук идва моментът на втория етап, когато стоката стигне до ръцете на потребителя, тя да задоволи неговите очаквания и да остави следа.

Какви съвети бихте дали на други малки производители, които се опитват да се наложат на пазара?

Както всичко в живота, когато влагаш сърце и достатъчно търпение, нещата просто се случват по възможно най-добрия начин. Рецептата за успеха не е сложно математическо уравнение.

Какви са най-важните неща, които трябва да имат предвид?

Да бъдат сигурни на 100% в собствения си продукт. Обратната връзка с клиента. Конкуренцията понякога е жестока, но там има и много приятели.

Какви са бъдещите ви планове и амбиции за развитието на вашия бизнес?

Непрекъснато търсим нови партньори като ресторанти, заведения за бързо хранене, специализирани магазини за продажба на крафт бира. Желанието ни е да достигаме до все повече хора в страната и да станем разпознаваем бранд.

Какви нови продукти или инициативи планирате в близко бъдеще?

Идеята ни за следващите месеци е да добавим към нашите продукти и бира в стил Porter, с аромати и вкусове на кафе и шоколад. Имаме желание за участие също в различни фестивали, панаири, пазари и други социални събития, които ще ни дадат шанс за пряк контакт на потребител-производител.

...

Разговорът с Венцислав от Горско пиво разкрива, че зад всяка бутилка крафт бира стои не само професионализъм, но и дълбока лична ангажираност. Със своите уникални рецепти и фокус върху естествените съставки, той и неговият екип не само създават бира, а изграждат общност от ценители. Горско пиво не просто предлага продукт, а предоставя изживяване, което обединява страстта към бирата и стремежа към качество.

Подкрепете местните производители като опитате качествена крафт бира от Горско пиво. Открийте техните продукти на gorskopivo.bg или следете социалните им мрежи за новини и събития!


Споделяне на статията


Коментари


Запишете се за бюлетина ни



Следете ни!