Историята на HomeMade – брандът, който променя представата ни за боба

На пръв поглед белият боб може да звучи като нещо твърде традиционно, дори банално. Но зад марката HomeMade стои история, която доказва точно обратното. Тя започва от приятелски жест – малко бурканче с мус, приготвен с внимание и любов. И прераства в цял бранд, който преосмисля какво означава „домашно“, „здравословно“ и „иновативно“ в света на консервираните храни. Срещаме се с Иво Хараламбов, съосновател на HomeMade, за да ни разкаже повече за пътя от кухнята до първото място на FOODTECH 2025, за силата на партньорството и вдъхновението зад вкусовете, които ни карат да се влюбим в боба – отново и по съвсем нов начин.

Как се роди идеята зад HomeMade и защо избрахте точно белия боб като основа на вашите продукти?

Преди почти 10 години работата ми ме срещна с Красимир Колев (автор на нашите рецепти) и не след дълго отношенията ни от служебни преминаха в приятелски. Така узнах за неговата страст да създава авторски рецепти. Аз самия обичам да готвя и експериментирам в кухнята, и разбира се проявих интерес към нещата, които той приготвя в къщи. Спомням си, че той дойде в офиса ни и след като приключихме работа ми каза: „Нося ви нещо! Опитайте го с Мимито (моята съпруга) и после ми кажете какво мислите, но бъдете честни !!!“
Беше приготвил за нас една от рецептите, за които ми говори по-рано. Подаде ми едно бурканче с нещо зелено, отворих го веднага! Опитах, беше буквално експлозия от вкусове, удоволствие за сетивата, наслада за един домашен кулинар като мен. Тъй като не реагирах веднага, по погледа му разбрах, че той смята, че не ми допада. А, аз просто търсих подходящите думи, за да изкажа всичко, което усетих, и просто казах СУПЕР Е! Но в действителност това не беше просто супер, беше много добре балансиран мус от бял боб с мента, сок от лайм, чесън и бял пипер. И разбира се въпросът ми: „а защо боб?“ беше един от първите. И краткият отговор - защото бобът е традиционен и много полезен, чудесна основа за една разядка. До тогава асоциацията ми за този продукт бе свързана с многобройните вицове за него. Така разбрах, че българският боб е от категорията супер храни: богат на калций, желязо, калий, протеин и фибри.
Реакцията на съпругата ми беше същата като моята, но с едно допълнение: "А защо не започнем да го произвеждаме?“ Така предложих на Красимир заедно да запретнем ръкави и да реализираме неговите рецепти на пазара.
Името дойде без сме го търсили, защото всяка наша рецепта е направена вкъщи.
HomeMade се роди през 2017 година от една мечта за уникални авторски рецепти, вдъхновени от традиционните натурални продукти.

Как протича процесът от идея до готов буркан – от подбора на съставките до разработката на рецепти?

Процесът е много бавен, понякога много добра идея на пръв поглед отнема огромно време в проби, дегустации, балансиране на вкусове и най-вече в нашия авторски почерк. Имам предвид характерното за шеф К. Колев използване на пресни подправки, които да помогнат да се усетят вкусовете на останалите продукти. От скоро разработваме авторски рецепти за продукти на наши колеги, които са едни от водещите брандове в категорията био храни, веган продукти и здравословни храни.
Ще познаете ги познаете по етикетчето: „по рецепта на К. КОЛЕВ“.

Работите с шеф К. Колев, автор на вашите рецепти – как протича вашето сътрудничество и какво е вдъхновението зад вкусовите комбинации?

Ние сме приятели и после бизнес партньори. И двамата правим нужните компромиси в името на HomeMade. В годините от 2017 до сега сме научили много уроци, понесли сме много удари, падали сме, но точно тогава другият е намирал сили и правилния път за да продължим. Днес вече имаме опита и знанията, положили сме основите на пътя, който градим.
Имаме железни правила и никой от нас не смее да ги наруши. Разпределили сме отговорностите - шеф К. Колев се занимава с рецептите и с производството. Аз със социалните медии, маркетинговите стратегии и най-вече продажбите.
Вдъхновението ли? То е навсякъде стига да имаш очи, за да го видиш и сърце за да го усетиш. Ще ви разкажа историята за сладкото Мария, а коя е тя - обещавам да ви кажа накрая. Мария е специална в живота на всеки един от нас, както обичам да казвам, в нашия случай Мария е морков, ананас, риган, индийско орехче и ябълка. Това е нашият невероятен сладък мус, който ще може да откриете по магазините от есента. А сладката Мария е двугодишната дъщеря на шеф Колев! Тук е моментът да ви кажа, че аз също очаквам сладкото Даниа, вдъхновено от моята едногодишна дъщеря и любов в живота.

Вие представяте българския боб по един модерен, нестандартен начин – какви са реакциите на клиентите, когато опитат за пръв път?

Ооо, много са! Хората в началото не разбират какво предлагаме. Някои смятат, че това е лютеница, други - че е сладък мус, трети, че е мус за мазане (крем за лице). Участвахме на фестивала СЕМЕ БЪЛГАРСКО, който се провежда в Севлиево и бях поканен на сцената, за да поднеса от нашите продукти на една от най-емблематичните фигури в българската естрадна музика Йорданка Христова. Когато представиха мен и продуктите ни, тя разбра, че са натурални кремове за мазане. Когато и показах бурканчето ме попита: „Това люти чушки ли са?“, а когато разбра че са мусове от бял боб и реакцията беше: „Обичам боб!“. По сходен начин реагират всички, които разбират, че продуктите са на основата на бял боб. Дори в началото да нямат интерес, веднага се връщат, за да попитат или да ги опитат. А когато го направят, обикновено казват: „Не мога да повярвам, че това е от боб.“

Разкажете ни за участието ви на FOODTECH 2025 – какво означава за вас спечелването на 1-во място в конкурса „Изборът на потребителя“?

FOODTECH 2025 е една невероятна емоция и изживяване - както за изложителите, така и за посетителите. Запазихме последния възможен щанд в последния момент. Нямахме много време за подготовка, но смея да твърдя, че участието ни беше фурор. В дните на изложението нашият щанд беше ежеминутно „атакуван“ от посетителите на Международният панаир Пловдив. Участвахме в конкурса „Изборът на потребителя 2025“, като той носи най-безпристрастната награда, защото отразява истинските предпочитания на хората. Повече от 35 000 посетители на FOODTECH 2025 са дегустирали и оценявали сред 96 продукта.
Благодарение на тях ние получихме нашата първа награда – 1-во място в категория "Консервирани храни": Плакет и грамота за нашата „Лютивка от бял боб“.
Спечелването на 1-во място в конкурса „Изборът на потребителя“ за нас е признание и огромна отговорност. Това е стимул за пътя ни напред и надежда, че българският потребител цени здравословните и натурални храни.

Какво е предизвикателството да развиваш иновативен бранд в категорията „консервирани храни“, където често потребителите имат традиционни очаквания?

Не бих могъл да се съглася с това твърдение. Тенденциите показват обратното. Българският потребител днес има все по-високи очаквания и критерии в избора си. За този избор се борим с високо качество, 100% натурални продукти, без консерванти и с иновативни рецепти. Потребителите харесват и търсят нашите продукти!

Как подбирате съставките и какво е най-важното за вас, когато става въпрос за качество?

Качеството няма компромис, търсим български суровини до колкото е възможно да се снабдим с тях. За нас най-важното е продуктите ни да са 100% натурални и без консерванти.

Имате ли планове за разширяване на продуктовата линия или нови вкусове, които да очакваме скоро?

Много новости има за нас. Нови производствени възможности, нови серии продукти. През есента ще пуснем няколко рецепти, които задържаме от много време. Ще финишираме серия PROVENCE с МУС ОТ БЯЛ БОБ, СПАНАК, ЛАЙМ И БЯЛ ПИПЕР; БЪРКАНИЦА с морков, ябълка, червена пиперка, пресен копър и чесън.
И отваряме новата серия DELUX:
МУС ОТ БЯЛ БОБ С ЧЕРЕН ЧЕСЪН И ТРЮФЕЛ;
МУС ОТ БЯЛ БОБ С МАНАТАРКИ И КЕСТЕНИ; 
МУС ОТ ЗЕЛЕНИ СМОКИНИ С ТРЮФЕЛ;
СЛАДКОТО МАРИЯ; 
СЛАДКОТО ДАНИА; 

Вярвате ли, че българските потребители все повече търсят здравословни и чисти храни, и какво място заема вашият бранд в тази тенденция?

Ние от HomeMade не само вярваме в това. Свидетели сме, че хората искат и консумират здравословни и чисти храни.
Нашия бранд ли? Дори да ви прозвучи нескромно, ние сме търсени и харесвани. Това изисква от нас да сме безкомпромисни в качеството и чистотата на продуктите ни.

Къде могат хората да намерят вашите продукти в момента – както на място, така и онлайн?

Има ни в почти всички био и здравословни магазини. Имаме национална дистрибуция. Вече сме договорили или финишираме част от големите национални вериги. Онлайн сме в големите сайтове за пазаруване.
Следете ни в социалните мрежи, там информацията е актуална!

...

HomeMade връща фокуса към родните съставки, приготвени с вкус, стил и визия за бъдещето. Чрез своя неподправен почерк, нестандартни рецепти и внимание към детайла, Иво Хараламбов и шеф Красимир Колев успяват да дадат нов живот на нещо добре познато – бобът – и да го превърнат в неочакван герой на трапезата. Успехите им не са случайни – те са резултат от постоянство, приятелство и безкомпромисно отношение към качеството. А най-хубавото тепърва предстои – с нови вкусове, нови серии и нови вдъхновения, родени в кухнята, но предназначени за всички, които търсят не просто храна, а преживяване.


Споделяне на статията


Коментари


Запишете се за бюлетина ни



Следете ни